2020. március 24., kedd

Paradicsomleves - Téli Paradicsomleves


Téli Paradicsomleves
4 dl zöldségleves lé
2-3 evőkanál olaj
2 közepes vöröshagyma
3 evőkanál liszt (gluténmentes liszt esetén: 4 evőkanál)
bors
bazsalikom
350 gr. sűrített paradicsom
500 gramm passzírozott paradicsom + 8-10 dl liter víz (vagy: 1 liter paradicsomlé + 0,5 liter víz)
2 – 3 evőkanál cukor vagy ízlés szerint édesítőszer
ABC tészta
[tetejére: reszelt sajt vagy reszelt fokhagyma)

Főzés előtt elkészítem a zöldségleves levét
Nekem a krémlevesek miatt midig van a mélyhűtőben előre elkészített zöldségleves lé, de ha nincs, akkor két lehetőség van:
1., 2 db sárgarépa, 1 db fehérrépa, 1 db közepes burgonya, 1 darabka zeller, só, bors (vegeta) összetevőkből készítek egy gyors zöldséglevest, melynek csak a levét használom fel.
2., Egy leveskockát leöntök egy nagyobb bögrébe a vízforralóból kb. 4 dl – fél liter vízzel.


-          2 közepes vöröshagymát apróra vágok, megdinsztelem olajon (a lenmagolaj, az olíva olaj, a tökmagolaj gyorsaságot igényelnek, de nagyon finom zamatot adnak, egyébként a napraforgóolaj is megteszi, illetve ki mit szeret zsiradék J )
-          lehúzom a tűzről és ráhintem a 3 lapos (nem púpozott!) evőkanál lisztet és csomómentesen elkeverem
-          visszateszem a tűzhelyre, és zsemleszínűre pirítom (ez kb. 30 másodperc nekem)
-          majd megint lehúzom a tűzről és részletekben hozzáöntöm a nagyon meleg (!) 4-5 dl zöldségleves levet, miközben mindig csomómentesre keverem
-          visszateszem a tűzre és kicsit főzöm (1-2 percig)
-          [Ha nem vagyok elégedett, mert csomós lett (esetleg újfajta liszttel próbálkoztam emiatt) vagy a hagyma darabok nem finomak J, akkor egy tiszta edény fölé fém tésztaszűrőt teszek és átpasszírozom a tésztaszűrőn, ami nem megy át, azt nem teszem bele; ha elégedett vagyok, akkor marad így.]
-          sót, borsot, bazsalikomot teszek bele ízlés szerint
-          beleteszem a 350 gr. sűrített paradicsomot (konzerv), a tartójában maradt paradicsompürét vízzel felengedem és ezt is beleöntöm a levesbe
-          rögtön utána beleteszem az 500 gramm passzírozott paradicsomot és a kb. 1 liter vizet (vagy a paradicsomlét és a 0,5 liter vizet)
-          alaposan elkeverem és beleteszem ízlés szerint a 2-3 evőkanál cukrot (vagy édesítőszert, melyet fokozatosan, kóstolgatva teszek bele, mert fajtától függ az édessége)
-          a betűtésztát (ABC tészta) én bele szoktam főzni, ehhez a mennyiséghez kb. fél marékkal, de ízlés kérdése, ki hogy szereti, külön is meg lehet főzni és a végén belekeverni.
-          ha belefőzöm, akkor rögtön édesítés után beleteszem, és addig főzöm, amíg a tészta meg nem fő, ha külön főzöm a tésztát, akkor a levest kb. 10 percig főzöm, a vége felé megkóstolom, és utoljára ízesítek rajta, ha kell, ízesítés után két perc főzés kell még.
-          reszelt sajtot tálalok hozzá vagy reszelt fokhagymát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése